Klachtenregeling

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en jullie kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met de verloskundigen in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt.

Hebben jullie toch een klacht over een van de verloskundigen? Of zit je met vragen of twijfels of ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons en probeer dit dan eerst bij een van ons ter sprake te brengen. Wellicht is het probleem op te lossen door het bespreekbaar te maken met ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.

Mochten we er samen niet uitkomen, of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Kijk voor meer informatie op klachtverloskunde.nl.